W semestrze letnim przygotowaliśmy 13 unikatowych kursów, w języku polskim i angielskim, kształtujących kompetencje Doktorantów Politechniki Warszawskiej w różnych obszarach działania. Aż 5 z nich zostanie przeprowadzane w edycji wakacyjnej.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą, a także zasadami rekrutacji.
Jeśli zaś potrzebujesz więcej informacji lub masz pytania, skontaktuj się z nami.
Terminarz zajęć
Temat | Grupa | Terminy | Godziny |
---|---|---|---|
Wystąpienia publiczne. | II | 18.07.2022 19.07.2022 20.07.2022 | 15:00-19:00 |
Wystąpienia publiczne. | III | 25.07.2022 26.07.2022 27.07.2022 | 15:00-19:00 |
Skuteczne i efektowne prezentacje w nauce, dydaktyce i biznesie. | III | Seminarium 11.07.2022 18.07.2022 25.07.2022 01.08.2022 Warsztaty 13.07.2022 20.07.2022 27.07.2022 03.08.2022 | Seminarium 16:15-20:00 Warsztaty 09:15-13:00 |
Skuteczne i efektowne prezentacje w nauce, dydaktyce i biznesie. | IV | Seminarium 11.07.2022 18.07.2022 25.07.2022 01.08.2022 Warsztaty 13.07.2022 20.07.2022 27.07.2022 03.08.2022 | Seminarium 16:15-20:00 Warsztaty 16:15-20:00 |
Obrazowanie danych w pracach naukowych i prezentacjach. | V | Seminarium 12.07.2022 19.07.2022 26.07.2022 02.08.2022 Warsztaty 14.07.2022 21.07.2022 28.07.2022 04.08.2022 | Seminarium 16:15-18:00 Warsztaty 09:15-11:00 |
Obrazowanie danych w pracach naukowych i prezentacjach. | VI | Seminarium 12.07.2022 19.07.2022 26.07.2022 02.08.2022 Warsztaty 14.07.2022 21.07.2022 28.07.2022 04.08.2022 | Seminarium 16:15-18:00 Warsztaty 11:15-13:00 |
Obrazowanie danych w pracach naukowych i prezentacjach. | VII | Seminarium 12.07.2022 19.07.2022 26.07.2022 02.08.2022 Warsztaty 14.07.2022 21.07.2022 28.07.2022 04.08.2022 | Seminarium 18:15-20:00 Warsztaty 16:15-18:00 |
Obrazowanie danych w pracach naukowych i prezentacjach. | VIII | Seminarium 12.07.2022 19.07.2022 26.07.2022 02.08.2022 Warsztaty 14.07.2022 21.07.2022 28.07.2022 04.08.2022 | Seminarium 18:15-20:00 Warsztaty 18:15-20:00 |
Więcej informacji
Dział Rozwoju Innowacyjności Młodych Naukowców
tel. +48 22 234 1425
warsztatbadacza.drimn@pw.edu.pl
Kinga Piotrowska
Starszy Referent ds. Administracyjnych
tel. +48 22 234 1425
kinga.piotrowska@pw.edu.pl
Zachęcamy również do przyłączenia się na MS Teams do
Zespołu Warsztat Badacza
Opis zajeć
Nazwa | Liczba godzin | ECTS | Prowadzący | Opis | Do pobrania |
---|---|---|---|---|---|
Wystąpienia publiczne | 15 | 1 | Ewa Szmyd | Celem zajęć opartych na metodach behawioralno-poznawczych, będzie rozwój praktycznych umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi. Studenci będą mieli okazję ćwiczyć i udoskonalać swoją: technikę mówienia – artykulację i emisję głosu, komunikacje – reagowanie na sygnały płynące ze strony publiczności, zarządzanie swoimi emocjami w czasie wystąpień publicznych. | Syllabus |
Skuteczne i efektowne prezentacje w nauce, dydaktyce i biznesie | 32 | 1 | Wojciech Murzyn | Celem modułu jest uporządkowanie wiedzy na temat sposobów przygotowania i prowadzenia skutecznej prezentacji naukowej i dydaktycznej, uzupełnienie tej wiedzy oraz doskonalenie umiejętności prezentacyjnych uczestników. Nie jest to zatem kurs prezentacji „od podstaw”, bo uczestnicy na co dzień posługują się prezentacjami w swojej pracy. Po krótkim przeglądzie i uporządkowaniu zasad skutecznej prezentacji uczestnicy kursu zajmują się zaawansowanymi tematami, które mogą być im przydatne (przykłady w części dotyczącej proponowanego sposobu realizacji zajęć) a następnie wykonują ćwiczenia i warsztaty doskonalące umiejętności prezentacyjne. | Syllabus |
Obrazowanie danych w pracach naukowych i prezentacjach | 16 | 1 | Wojciech Murzyn | Wykresy są naturalnym sposobem pokazywania informacji i zależności omawianych w pracach naukowych oraz prezentowania wyników badań i analiz. Celem modułu jest budowanie i doskonalenie umiejętności tworzenia i wykorzystywania wykresów, schematów i diagramów jako elementów wizualnych wzmacniających przekaz w formie publikacji naukowej lub prezentacji. Mówimy o zasadach tworzenia wykresów, narzędziach do ich przygotowania i dobrych praktykach związanych z wizualizacją danych. Szukamy najlepszych sposobów wizualizacji w zależności od rodzaju danych i celu ich prezentacji. | Syllabus |
Managing information and knowledge: the scientiststoolbox | 15 | 1 | dr hab. Andrzej Wodecki | We have come to live in interesting times. On the one hand, we have free access to a vast amount of knowledge and information: news, scientific publications, online courses, or raw data. This naturally facilitates research. On the other hand, however, information overload can be overwhelming. Which content to analyze? Which to leave out? Which research questions hold the most promise? It’s becoming increasingly difficult to find answers to these questions, making the research process challenging. Fortunately, there are more and more good practices in information and knowledge management and tools to support them. This workshop aims to present the most interesting (in the author’s opinion) of them and create a situation for sharing experiences. We will try to balance the presentation of methods and tools to make the research process as pleasant and effective as possible. | Syllabus |
Idealnie czytelne. Edycja prac naukowych w latex | 20 | 1 | dr inż. Przemysław Michalski | Zajęcia dotyczą edycji dokumentów w systemie LaTeX. W trakcie spotkań Dotoranci dowiedzą się jak działa LaTeX, jakie są jego przewagi nad innymi edytorami dokumentów oraz zostaną zaprezentowane oraz wyjaśnione podstawowe polecenia służące do tworzenia dokumentów, plakatów i prezentacji. W trakcie zajęć uczestnicy będą tworzyć własne dokumenty. Ważnym elementem zajęć będzie też przypomnienie podstawowych zasad typograficznych obowiązujących w języku polskim oraz wskazanie często popełnianych błędów językowych. Zajęcia prowadzone są na poziomie podstawowym i przeznaczone są głównie dla osób niepracujących wcześniej z LaTeXem, ale chcących rozpocząć z nim swoją przygodę. | Syllabus |
Ethical aspects of technoscientific research | 15 | 1 | prof. dr hab. Roman Morawski | The course is aimed at the development of intellectual skills necessary for consideration of ethical issues related to research practice, especially the skills necessary for resolving ethical dilemmas related to research activities, as well as at providing basic information concerning moral philosophy and research ethics. | Syllabus |
Wystąpienia publiczne | 15 | 1 | Anna Kornacka | Podczas szkolenia uczestnicy poznają metody efektywnego przygotowania się do wystąpienia publicznego. Poznają i przećwiczą techniki ułatwiające zarządzanie stresem i tremą oraz metody radzenia sobie w sytuacjach trudnych podczas wystąpień publicznych. Zapoznają się również z mechanizmami neurobiologicznymi, które warto wykorzystać podczas prezentacji (m.in. skupienie uwagi i zaangażowania odbiorców, utrzymanie wysokiego poziomu uwagi). Podczas szkolenia zostaną również zaprezentowane najnowsze trendy w zakresie prezentowania treści naukowych i popularnonaukowych – np. użycie storytellingu czy wykorzystanie wiedzy z zakresu funkcjonowania mózgu. | Syllabus |
Public speaking | 15 | 1 | dr Łukasz Kowalik | During the training, participants will learn methods of effective preparation for public speaking. They will learn and practice techniques to help manage stress and stage fright and methods to deal with difficult situations during public speaking. They will also learn about the neurobiological mechanisms that should be used during a presentation (for example focusing and engaging the audience, maintaining a high level of attention). The training will also present the latest trends in the presentation of scientific and popular science content – such as the use of storytelling or the use of knowledge on the functioning of the brain. | Syllabus |
Szybkie eksperymentowanie | 30 | 2 | mgr inż. Andrzej Manujło mgr inż. Arkadiusz Czerwiński dr inż. Piotr Firek | Celem przedmiotu jest przybliżenie doktorantom zagadnień związanych z praktycznymi aspektami szybkiego prototypowania z wykorzystaniem platform Arduino i Processing oraz technik druku przestrzennego. Zaprezentowane zostaną możliwości rozwiązywania problemów z wykorzystaniem tych platform w połączeniu z metodyką Design Thinking. Zajęcia obejmą podstawy komputerowego projektowania modeli 3D, przygotowania wydruków, obsługi drukarek 3D w technologii FDM i obróbki końcowej wydruków (post-processing). | Syllabus |
Enterpreneurship and commercialisation of results of scientific research | 45 | 2 | dr inż. Janusz Marszalec | Celem przedmiotu jest lepsze poznanie siebie i odkrycie swoich motywacji do działania, poznanie i zrozumienie podstaw przedsiębiorczości i istotnych elementów wpływających na sukces przedsiębiorcy i sukces firmy a przez to poznanie sposobu myślenia biznesowego i wykorzystanie tej wiedzy w celu budowy projektów naukowo-badawczych, komercjalizacji wyników badań naukowych i współpracy z biznesem a także budowy własnej firmy startup. | Syllabus |
Rapid prototyping for experiments | 30 | 2 | mgr inż. Andrzej Manujło mgr inż. Arkadiusz Czerwiński | Celem przedmiotu jest przybliżenie doktorantom zagadnień związanych z praktycznymi aspektami szybkiego prototypowania z wykorzystaniem platform Arduino i Processing oraz technik druku przestrzennego. Zaprezentowane zostaną możliwości rozwiązywania problemów z wykorzystaniem tych platform w połączeniu z metodyką Design Thinking. Zajęcia obejmą podstawy komputerowego projektowania modeli 3D, przygotowania wydruków, obsługi drukarek 3D w technologii FDM i obróbki końcowej wydruków (post-processing). | Syllabus |
Project management for PHD researchers – fundamentals | 15 | 1 | prof. nzw. dr hab. inż. Eryk Głodziński | The aim of the course is to support PhD student in applying project management knowledge to his/her PhD research, to see how PM methods and techniques could be utilized in increasing efficiency and effectiveness of PhD project. | Syllabus |
Promotion of scientific research. Science communication | 15 | 2 | mgr inż. Dariusz Aksamit | Science is not finished until it’s communicated”, said sir Mark Walport, UK Government chief scientific advisor. Françoise Barré-Sinoussi, laureate of Nobel Prize in Physiology or Medicine for her role in the discovery of human immunodeficiency (HIV) virus said: “We are not making science for science. We are making science for the benefit of humanity”. How could society benefit from something that is not aware of? How further scientific research could be financed without the support of society? Communication of scientific results and engagement in public debate in science-related topics (climate change? coronavirus vaccines? use of GMO?) is crucial for further development of science. During this course, we’re going to develop a deeper understanding of the importance and essence of science communication, gain practical skills of cooperating with different kinds of media (with “regular” or science journalists) and to produce our own materials like videos. | Syllabus |
Ways of effective science and popular science communication | 15 | 1 | dr Łukasz Kowalik | The aim of the training is to acquire knowledge and skills / or to increase competence in the field of effective science and popular science communication. Acquiring or developing competence in the area of effective written and verbal communication – both written and oral (during official / scientific / didactic presentations). During the training participants will learn the principles of effective science and popular science communication as well as models facilitating effective communication (communication square model, communication models from various levels). They will have the opportunity to better understand their communication potential – idiolect, the style of communication, the dominant communication plane. They will learn how to communicate in a research team: solving conflict, conflict management, the elements of assertiveness and the art of conducting discussions on a forum. | Syllabus |
Wprowadzenie do dydaktyki szkoły wyższej i nowoczesnych form kształcenia | 31 | 2 | dr hab. inż. Mariusz Kostrzewski, prof. PW dr Dobromir Dziewulak mgr Ewa Szmyd | Zajęcia wspierające doktorantów w przygotowaniu do pełnienia roli nauczyciela akademickiego stosującego nowoczesne metody dydaktyczne. Warsztaty mają charakter wprowadzający, pozwalający na poznanie rozmaitych metod oraz narzędzi, celem doboru najodpowiedniejszych dla swojej specyfiki pracy. W ramach innych modułów planowane są poszerzające warsztaty dedykowane konkretnym narzędziom oraz metodom dydaktycznym dla osób chcących ponadprzeciętnie rozwijać swój warsztat metodyczny i dydaktyczny. | Syllabus |
Sposoby efektywnej komunikacji naukowej i popularnonaukowej | 15 | 1 | Anna Kornacka | Celem warsztatu jest nabycie wiedzy i umiejętności /lub podwyższenie kompetencji z zakresu efektywnej komunikacji naukowej i popularnonaukowej. Nabycie lub wzmocnienie kompetencji z zakresu skutecznej komunikacji werbalnej – pisemnej i ustnej (podczas wystąpień oficjalnych / naukowych / dydaktycznych) oraz pisemnej. | Syllabus |